Szakágak

MTB-szakág

Az egyesület jellegéből fakadóan ős szakágként tartjuk számon, bár önállóan nevesítve 2006. évben jött lére a túra- és országúti-szakágakkal együtt. Legnépesebb csoportja a Salgótarjáni HKE-nek, melyben széles spektrumban vannak kezdő és komoly versenyzői múlttal rendelkező tagjaink. Rendszeres résztvevői vagyunk a hazai Top Maraton sorozaton túl az XCO futamoknak is. Utánpótlás nevelés keretében rengeteg fiatal és gyermek tehetséget fedeztünk fel és támogattuk versenyzésüket. Az utóbbi években külföldi kupákat is meglátogatunk, többek közt a szlovákiai Skoda Bike Open Tour sorozatot, ahol szintén számos sikert arattunk. Szezonzáró jelleggel visszajáró vendégei vagyunk a Huskvarna Adria Bike Series részeként, a Horvátországban megrendezésre kerülő KRK’N’ROLL marathonnak, ahol szintén felállhattunk a dobogóra. Nem utolsó sorban számos sikeres teljesítésünk van a talán legnagyobb kihívásnak számító  Salzkammergut Trophy “A” távján is. Saját szervezésű városi bajnokságainkon túl, rendeztünk már a pandémiás időszakban önállóan teljesíthető Sport Tracker alapú kupát is. Az utóbbi években a nehéz egészségügyi körülmények és más tényezők miatt lecsökkentek a helyi versenyeink. A kerékpározás öröméért rendszeresített szervezett közös tekeréseken túl, továbbra is tervezzünk megrendezni például a hagyományos Karancs Királya hegyi felfutó versenyünket, mely szerencsére eddig minden esztendőben, még a leg vészterhesebb 2020-as évben is megrendezésre került.

A szakág megbízott vezetői: Frics Balázs, Kotroczó Nándor

Országúti-szakág (Triatlon-szakág)

A klub alapításának időpontja után egészen 15 év telt el – azaz 2006.-ban – hogy a megfelelő létszám és az igények miatt önálló országúti szakágat alakítsunk meg, majd később társ szakágként az országúti égisz alatt megalakult a triatlon szekció is. A kezdeti lendület mára már megcsappant, de annál családiasabb hangulatban veszünk részt elsősorban az AKESZ által szervezett versenysorozatban és a környékbeli egynapos versenyeken, teljesen amatőr keretek között. Ugyanakkor büszkeséggel gondolhatunk azokra a versenyzőinkre, akik a már említett AKESZ sorozatban bajnoki címet szereztek mind utánpótlás, mind felnőtt kategóriában. Ezen felül ugyancsak örömteli, hogy – pontosan a bajnokaink erőteljes szereplésének is köszönhetően – sikerült csapatszinten is dobogós helyezéseket eléri a versenysorozat év végi összesítésében. Célunk továbbra is elsődlegesen az AKESZ versenysorozatban való részvétel, illetve a szabadidő függvényében más független versenyeken a klub képviselete. Saját szervezésben, összefogva a MTB-szakággal továbbra is tervezzük a Cered-Róna Időfutam (CRIF) hegyi felfutó versenyünk megrendezését, mely sorozatot szintén sikerült a pandémia ellenére is megszakítás nélkül minden évben lebonyolítani. A triatlon szakágban jelenleg nincs versenyzőnk, így most ez a szekció alvó állapotban van.

A szakág megbízott vezetője: Forgó Tibor

Túra-szakág

Maga a túra szakág önállóan 2006-óta működik, bár a szakág jelenlegi vezetője 1994-óta szervez különféle túrákat az Egyesület égisze alatt. A szakág keretein belül célzottan lehet részt venni teljesítménytúrákon, ill. különféle szervezetek által kiírt túrákon, de előfordulnak teljesen saját ihletésű események is. A teljesítés módja országút vagy terep, de ritkán (főleg téli időszakban) gyalogos túrák is adódhatnak. A túrák időtartama a néhány órától kezdve, az egész naposokon át, akár 10-12 napig is elérhet. Elsősorban magyarországi célpontokra irányulnak, de időnként külföldi kihívások is előfordulnak. Ilyen módon a szakág rendezvényei már 34 országba vezettek eddig. A külföldi túrák legfontosabb motiválói a két legnevesebb nemzetközi kerékpáros mozgalom, a francia CCC (Száz Hágósok Klubja) valamint a belga BIG (Kiemelt Emelkedők Listája). A CCC nyolcezer fős tagságában (ahová csak bizonyos kritériumok teljesítése után lehet bekerülni) két egyesületi tagunk van jelen, míg a hétezer fős BIG-ben (ahová szintén szükséges némi bizonyítás) tíz Salgótarjáni HKE tag található. Utóbbi esetében két tagunk is a teljesített emelkedők tekintetében az összesített első százban található, valamint a szakág vezetője egyben a magyarországi koordinátora is a mozgalomnak.  A saját szervezésű teljesítménytúrák (Kohász-kék, Ezer/hét, Negyven hegyben egyben, Márai képek a Mátrában, BIG day…) mellett több alakalommal nemzetközi találkozót is szerveztünk és ezek mellett érdekes helyeken is megfordult már a szakág, köztük Európa leghosszabb emelkedőjén vagy éppen Magyarország összes kilencszáz méter feletti hegy csúcsán.

A szakág megbízott vezetője: Kreicsi Gábor

Downhill, Endúró-szakág

A ’90-es évek közepén egyesületünk versenyzői nagy számban és eredményesen szerepeltek a hegyikerékpározás extrém szakágában, a downhill-ban (lejtmenet). Városunk több alkalommal adott otthont downhill OB futamnak is, melyek a nézők és versenyzők körében is népszerűek voltak. A 2000-es évek elejéig voltak versenyzőink ezen szakágban, de utána sajnos már nem vettünk részt ezen szakág versenyein. Nagy örömünkre 2020-ban a salgótarjáni Palla Gergő visszatért egyesületünkhöz egy miskolci és később egy egri fiatal társaságában. Örömmel segítettünk őket kitűzött céljaik megvalósításában, ami a Magyar Bajnokságon való eredményes szereplés és Szlovák, Osztrák versenyeken való részvétel volt. Palla Gergő eredményei alapján meghívót kapott a Magyar Válogatottba, s képviselhette városunkat, egyesületünket az Ausztriában megrendezett Világbajnokságon. Eredményei elismeréseként megkapta Salgótarján Város legeredményesebb férfi sportolója díját. 2021 évtől Huszár Norbert személyében régi-új arcként endúró versenyzőnk is van, így ma már ő is erősbíti ezt a szakágat.

Külön megbízott vezetője nincs, de 2020 év óta önálló szakágként tartjuk számon.

Szakági felosztásunktól függetlenül egy egységes egyesület vagyunk, a szakágak segítik egymás munkáját, sőt egyes versenyzőink időnként más szakágban is megmérettetik magukat. Alapvetően mindig is amatőr klub voltunk, melyet az egymás és a kerékpározás iránti tisztelet és szeretet tart össze. A világ változik de ez az összetartozás örök.