SHKE VIK 2020 – Stage Race MTB

FIGYELEM! A versenyzéshez nevezés szükséges a versenyszám facebook eseményének ferületén! Ennek hiányában a szegmensen futott idő nem számít!!! A “Nevezés mikéntje” menüpont alatt megtalálod a pontos részeteket!

FACEBOOK ESEMÉNY:

Letölthető dokumentumok : Pálya ismertető (PDF)    GPX track (zip)

PÁLYA ISMERTETŐ

Összefoglaló:
Versenyidőszak                  : 2020.07.01 – 2020.07.31
Fizikai Rajt                           : Mátraszele felé a tavak után a közúti 6. kilométertábla után jobbra az inászói út eleje.
Fizikai Cél                            : Pintértelepi újtemető felső vége
Táv                                        : 11,4 km
Szintemelkedés                  : 400 m
Versenyszegmens eleje     : Inászói út eleje a közúti elágazótól néhány 10 méterre.
Versenyszegmens vége     : Pintértelepi újtemető felső vége

Szintrajz:

STRAVA szegmens:  https://www.strava.com/segments/24686222

Térkép:

Pályaleírás:

1. Aki esetleg autóval érkezik annak célszerű az újtemetőnél parkolni, majd bemelegítésképp eltekerni a rajtig.
2. Az inászói úton (versenyszegmens eleje a közúti kereszteződés után indul néhány tíz méterrel) haladjunk felfelé a kék sáv / sárga kerékpár útvonalon egészen a sorompós elágazóig.
4. A sorompó mellett/alatt áthaladva térjünk le a kék túraútvonalról és haladjunk tovább a sárga kerékpár jelzésen a köves úton!
5. Fent az elágazóhoz érve forduljunk balra (ne jobbra le Pécskő felé), haladjunk tovább felfelé, kövessük a piros jelzést.
6. A tetőre érve guruljunk lefelé tovább a piroson a következő nagy elágazóig, esős idő után agyagos sár lehet!!!
7. A alsó nagy elágazóban le kell térnünk a piros jelzésről mely Kazár felé vinne, és jobbra kell fordulni a jelöletlen erdészeti útra.
8. Az erdészeti úton haladva két egymást követő elágazóban is szintén jobbra kell majd fordulnunk mindkét alkalommal. A néhol igen meredek emelkedőkön haladva megkerülve a Somlya tetőt feljutunk a hegygerincre.
9. A piros kereszt jelzést elérve forduljunk balra és kövessük ezt a jelzést végig a hegygerincen kanyarogva a technikás egynyomos pályán, egészen a Somlyói fordulóban lévő sorompóig!
10. A sorompó után haladjunk a sárga jelzésen Pécskő szikla felé!
11. A Szikla alatti elágazóban haladjunk tovább a sárga jelzésen lefelé a meredek lejtőn! (óvatosan, hullámos meredek szakasz, valaha DH versenypálya volt!!!)
12. A lejtő aljában (Volt sípálya teteje) forduljunk jobbra és térjünk le a sárga jelzésről a jelöletlen földútra, guruljunk lefelé tovább.
13. Elérve a piros háromszög jelzést, forduljunk balra és kövessük azt egészen az újtemetőig.
14. Cél az újtemető felső vége, a parkolóban már nem kell rohanni!

A jelöletlen utak miatt érdemes GPX alapú navigáció, vagy google térkép alapján tájékozódni a helyszínen az első bejáráskor!

Általános tudnivalók:

A Versenyben való részvételhez nevezés szükséges. Ennek hiányában a szegmensen futott eredmények érvénytelenek, a kerékpáros nem minősül versenyzőnek.

A versenyszám lezárási határidejéig korlátlan számban lehet próbálkozni, a lezáráskor a legjobb időeredmény számít.

A Versenyen mindenki saját felelősségére egyénileg indul, az elszenvedett és/vagy okozott balesetekért és műszaki károkért, mindenki önmagáért felel!
A verseny nem szervezetten zárt pályán zajlik, így közúti forgalommal, egyéb akadályokkal számolni kell, technikai és egészségügyi személyzet nincs!
A versenyzés során be kell tartani az általános közlekedési szabályokat!

A verseny időmérését illető technikai eredetű vitás helyzetekért a rendezőség felelősséget nem vállal. A felmérés pontossága függ az alkalmazott technikától. A STRAVA szegmens alapú időméréshez ajánlott a kerékpáros GPS használata, de a menet ingyenes mobilapplikációval is mérhető.